МЕТРО България заслужи сертификата Top Employer за осма поредна година

Компанията се отличава при въвеждането на нови хора и търсене на обратна връзка от служителите

За осма поредна година МЕТРО България  заслужи сертификата Top Employer – едно от най-престижните отличия за работодателска марка, като по този начин националният лидер в търговията на едро отново се доказа и като лидер в отношението към своите служители.
Според задълбочено проучване, проведено от нидерландския Top Employers Institute, МЕТРО показва значителен ръст спрямо резултатите си от предходната  година. Oбщата оценка надвишава сравнителния показателза страната и чужбина, както за тази, така и  за изминалата 2024 г. Анализът на института обхваща общо 20 категории  от управлението на хора и се изготвя от международно жури на независими експерти, които изследват основните процеси и инструменти за развитие и подобряване на работната среда в над 2400 компании от 125 държави.

Политики за хората

Иновативните политики, свързани с хората, нареждат МЕТРО България сред националните лидери в категориите „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“ с 14 процентни пункта по-висока оценка спрямо бенчмарка за страната, „Дигитален HR“, „Стратегия за управление на хора“ и „Лидерство“. Най-силният ръст с близо 15 процентни пункта е осъществен в категория „Обратна връзка“, тъй като отношението към служителите и свободните канали на комуникация на различни нива са един от приоритетите за компанията.
„Работим с ясната цел да развиваме среда, в която определящи са хората, защото ние сме бизнес от и за хората. Само за изминалата година стартирахме три нови инициативи, които ни отличават – „Обратно менторство“, „Вдигни ръка“ и „За теб и твоето бъдеще“. Чрез тях даваме възможност на всеки служител да покаже най-доброто от себе си, да се развива професионално и да се чувства значима част от един МЕТРО екип.“, коментира Жан Котан, изпълнителен директор на МЕТРО България.

„Обратно менторство“

е програма, в рамките на която МЕТРО България осигури шанс на свои младши служители да работят заедно с лидерите от Борда на директорите, така че новоназначените да могат открито да споделят своята гледна точка и идеи за бъдещето на компанията. Инициативата осигури свободен диалог на четири очи между новите служители и дългогодишните професионалисти, които също споделиха своя опит и съвети с участниците.

„Вдигни ръка“

е кампания, чрез която всеки служител, който иска да се развива в кариерата може да „вдигне ръка“ и да получи възможност да участва в специален център за кариерно развитие, който осигурява разнообразни професионални възможности в различни направления. През 2024 г. първите осем смели и любопитни участници вече го направиха и в момента продължават да работят усърдно върху своето лично и професионално усъвършенстване.

„За теб и твоето бъдеще“

Третият формат, който МЕТРО стартира през изминалата година е „За теб и твоето бъдеще“ - инициатива, която осигури ваучери за образование на обща стойност 32 000 лева. Те бяха разпределени между тринайсет служители, шест ХоРеКа клиенти и четирима младежи в неравностойно положение.
„Създадохме тези програми, водени от идеята за „Заедност“. Искаме хората ни постоянно да усещат какво означава един МЕТРО екип, да получават добавена стойност от работата си и да бъдат удовлетворени. Ежедневно стимулираме всеки да търси новите възможности за развитие, насърчаваме добрата вътрешна комуникация и стремежа към непрекъснатото учене. За тази цел редовно обогатяваме придобивките си и ги съобразяваме с профилите на служителите, като така вече осем години защитаваме отличието Top Employer и постоянно подобряваме резултатите си.“, споделя Мария Ангелова, директор „Хора и култура“ в МЕТРО България.
В международен план МЕТРО България надхвърля сравнителния показател в няколко категории, но най-осезаемо във „Въвеждане на служители“ – при новопостъпилите служители, както и при тези, които преминават към нови и по-високи позиции, така че да имат всички нужни инструменти и подкрепа, за да започнат професионалния си път по най-удобния и лек начин. Ръстът в резултатите на компанията при различните направления е още едно доказателство за постоянния стремеж на МЕТРО към усъвършенстване грижа към всеки служител на компанията.

За Top Employers Institute:

Top Employers Institute е създаден през 1991 г. в Нидерландия с цел да подобри работната среда и условия за над 12 млн. души по целия свят. През 2025 година институтът разглежда и оценява политиките на над 2400 работодатели в 125 страни. Анализът обхваща над 20 показатели, сред които „Бизнес стратегия“, „Работна среда“, „Лидерство“, „Устойчиво развитие“ и мн. други. Целта е експертите да дадат обективна оценка на организациите, на база на която да последват нужните стъпки към по-добро развитие и създаване на по-благоприятни условия за служителите.

За МЕТРО България:

МЕТРО България - най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар вече 25 години, стъпва у нас на 18 март 1999 г., когато първите два магазина отварят врати едновременно в София и Пловдив.
Компанията обслужва клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 база за услуга доставки, с близо 2000 служители. За нуждите на B2B клиентите, МЕТРО развива дейността си в многоканален модел на търговия, който съчетава магазини за търговия на едро и услуга за доставки на хранителни и нехранителни продукти.
Хиляди професионални клиенти на МЕТРО България разчитат на продуктовата компетентност и качествените услуги на компанията, за да осъществяват успешно своя ежедневен бизнес. Отговорността е заложена в начина, по който МЕТРО осъществява дейността си - създавайки споделена стойност за общностите чрез своята ESG стратегия.
виж още НОВИНИ ОТ МЕТРО БЪЛГАРИЯ
Виж още актуална информация за случващото се в МЕТРО. 
Назад към всички