След като внимателно си планирал и обмислил всички аспекти на управлението на бизнеса, сега ще трябва да преразгледаш плана си точка по точка и да преминеш към етапа на изпълнение. Досега трябва да си регистрирал бизнеса си и да си подготвил всички правни документи. Тъй като баровете са свързани с по-високи правни рискове в сравнение с други бизнеси, трябва да се увериш, че всички документи са изготвени правилно. Добра идея е да потърсиш професионален съвет, за да си напълно сигурен.
Избор на име и лого
Въпреки че много хора смятат, че този въпрос не е толкова важен, запомнящото се име и доброто лого са от решаващо значение и играят голяма роля за успеха на бара и неговата идентичност. Името трябва да е оригинално, креативно, запомнящо се и представително за твоя бизнес. Най-важното е то да е уникално и да не е вече регистрирано от никого. За да провериш дали името вече е заето, може да проучиш в сайта на търговския регистър.
Освен името на марката, логото също е изключително важно. Имай предвид, че и двете трябва да съответстват на интериорния дизайн на бара. Всички те трябва да хармонизират помежду си.
Друг момент е създаването на уебсайт за твоя бизнес. В днешно време маркетингът в социалните мрежи е новата норма. Затова не го пренебрегвай, ами отдай голямо внимание на социалните мрежи като Instagram, Facebook и др. Сайтът ти трябва да съдържа цялата информация за твоя бизнес, персонала, пълното меню, работното време и линк за резервации. Направи го така, че естетически да съответства на името, логото и дизайна на марката.
Надеждни доставчици
Намирането на добри доставчици на алкохол и други продукти е изключително важно, особено когато става въпрос за откриване на бар. Трябва да търсиш най-високо качество на алкохола. В лицето на МЕТРО знаеш, че можеш да разчиташ на постоянно налични стоки на изгодни цени.
Не забравяй да провериш и онлайн магазините. Те често предлагат отстъпки и други възможности за спестяване, но имай предвид, че невинаги заслужават доверието ти. Затова, преди да закупиш нещо онлайн, трябва да знаеш следните неща за доставчика:
- От колко време е в бизнеса?
- Какъв е минималният размер на поръчката?
- Какви са условията за плащане? Прочети и дребния шрифт.
- Имат ли сертификати за качество?
- Как са ги оценили други бизнес партньори или купувачи? Препоръчват ли те този доставчик?
Когато разговаряш с доставчик, имай предвид, че той трябва да е готов да работи с теб. За тази цел той трябва да разбере напълно твоята идея и нужди. Ако не се чувстваш комфортно с даден доставчик, продължи напред и потърси друг. Не се страхувай да поискаш да надникнеш в производствения му процес, за да се увериш, че произвежда продуктите си според твоите стандарти за качество.
Друг важен момент е документооборотът. Каквото и да решиш с бизнес партньора, валидирай го в договор и го подпишете. По този начин твоите права ще са подсигурени.