Правна форма
Когато става въпрос за избор на правна форма за твоя бизнес, трябва да си зададеш следните въпроси: Дали ще създам бизнеса сам или с екип? С какъв собствен капитал разполага хотелът? Обмислям ли инвеститори и бизнес партньори, които да ме подкрепят при основаването на хотела? След като избереш подходящата правна форма, отбележи я в бизнес плана си и я опиши подробно.
Избор на местоположение
Тук трябва ясно и обмислено да опишеш защо си избрал определено място. Преди да вземеш каквото и да е решение, помисли за следните аспекти:
- Забележителности: В зависимост от вида на хотела, който си избрал, това могат да бъдат класически градски забележителности, планини, морета и океани, търговски улици, дискотеки и много други.
- Тихо местоположение: Хотелите са създадени за туристи, които търсят почивка, а тя изисква тишина. Ето защо, дори и хотелът да се намира в центъра на града, опитай се да откриеш място, което не се намира директно на големи улици и кръстовища. Мотелът със сигурност е изключение.
- Добра инфраструктура: Увери се, че мястото има добри транспортни връзки и други удобства, като например възможности за пазаруване и лекари наблизо. Това е лесно да се управлява в града, но по-трудно в по-малките населени места. Ако избереш място, което е далеч от града, наблизо трябва да има поне една жп или автогара, защото не всеки пътува с кола.
- Конкуренция: Идеално е да отвориш хотела си на място, където няма други хотели. Ако това не е възможно, увери се, че хотелът ти е специален и различен от този на конкуренцията.
Анализ на пазарната ситуация
Тази точка върви ръка за ръка с избора на подходящо място. Ако искаш да отвориш хотел, трябва да знаеш какъв е потенциалът му за успех. Потърси места, където липсват хотели. Ако не можеш да откриеш такива, опознай малко повече местоположението си. Запознай се с околните хотели и проучи с какви конкуренти си имаш работа. За тази цел е много полезно да избереш пет до седем хотела в близост и да ги анализираш. Проучи тяхната стратегия и целевата им аудитория. Също така си направи снимка на място. Можеш да се настаниш в някои от тези хотели и да се свържеш с гостите и служителите, за да получиш информация от първа ръка.
Бъди уникален
Когато става въпрос за конкурентите ти, е важно да предлагаш нещо, което те не предлагат. Трябва да си уникален и да се открояваш, за да си в крак с тях на пазара. На този етап трябва да определиш онова единствено нещо, което прави бизнеса ти специален. Например, може да предложиш изключителен дизайн, програма за грижа за деца или улеснена система за настаняване и напускане.
Определи клиентите си
Вече достатъчно подчертахме значението на целевата аудитория, особено когато става въпрос за избор на концепция и местоположение. Но тук трябва да помислиш за тях в дълбочина и да направиш демографски анализ за тях. Прецени тяхната възраст, доходи, работа и какво търсят в този тип хотел.
Маркетингова стратегия
Тази точка изисква задълбочен анализ, защото ако познаваш очакванията и предпочитанията на идеалните клиенти, можеш да избереш най-подходящата маркетингова стратегия.
Във всеки случай не бива да пропускаш да направиш уебсайт с цялата важна информация. Освен това присъствието в социалните мрежи никога не е лоша идея.
За откриването може да раздадеш листовки. Освен това предлагането на оферти и отстъпки при откриването привлича клиенти. Може също така да опиташ да работиш с уебсайтове за резервации. Те могат дори да рекламират хотела ти в замяна на добро заплащане. Добави тези разходи към прогнозата си за разходите.